maanantai 31. maaliskuuta 2014

Kuvapalvelu Instagram on varmasti kaikille jollakin tavalla tuttu. Itselle se on ollut vain sovellus muiden joukossa, joten päätin tutustua siihen hieman tarkemmin. Mutta syvällisempi tutustuminen sovellukseen jäi, kun en saanut ladattua sitä puhelimeeni. Piti vielä varmistaa latausongelma ystävältäni, joka työskentelee Nokialla, mutta vastaus oli tyly, hanki uudempi Lumia. Eli Lumia tukee Instagramia vasta viimeisten versioiden osalta eli Wp8 laitteissa. Tukea ei löydy Lumia 800 eikä 900, joten valitettavasti en päässyt kokeilemaan itse Instagramia, vaan pitää tyytyä netistä löytyneisiin arvioihin.

Petra Louhimies kirjoittaa blogissaan, että Instagramin kautta on helppoa jakaa arki ja juhlahetket kavereille, yksityiskohtaisesti värikkäin valokuvin. Eipä tarvitse miettiä mitä kirjoittaa, vaan kaiken saa avattua helposti valokuvin. Koska valokuvaus on helppoa, tarvitset vain puhelimen ja sehän liikkuu aina mukana. Joten puhelimella kuva ja kuvan julkaisu Instgramiin, jolloin saat jaettua kokemuksesi tässä ja nyt.

Helppoa mutta ajatuksena se, että jakaa omaa päivittäistä arkea kuvien kautta, ei välttämättä sävähdytä. Mutta kieltämättä, suosikkiaiheiden ja suosikkihenkilöiden kuvien seuraaminen voisi olla kyllä kiinnostavaa. Koska en saanut ladattua Instagramia, piti tyytyä tutustumaan mm. Richard Braxonin kuviin internetin kautta (http://www.virgin.com/). Ja onhan siellä kuvia, joitain jopa ilman itse Richardia. Mutta enpä nyt kuitenkaan koe, että jään paljosta paitsi, vaikka en kyseisen herran kuvia pääse säännöllisesti seuraamaan.

Instagramin kautta yritykset voivat tehdä markkinointia jakamalla kuvia, jotka edistävät yrityksen näkyvyyttä. Nokialla on ollut kampanja Kesää kohti, johon osallistumaan pääsi valokuvalla, joka kuvaa miten juuri sinä valmistaudut kevääseen. Osallistumisen kautta, tuli Nokiaa seurata Instagramissa, jonka kautta Nokia sai lisää näkyvyyttä. Työskentelen IT-yrityksessä ja varmistin, että yrityksemme ei näy Instragramissa. Enkä sinänsä koe, että kyseinen sovellus olisi IT-yrityksen näkökulmasta paras markkinointipaikka. Mutta kieltämättä, yritys voisi tätä kautta tuoda esiin positiivisesta näkökulmasta palveluitaan, sitoutumistaan arvoihin sekä laajaa IT-osaamistaan.

2 kommenttia:

  1. Hyvää pohdintaa Instragramista. Kuuntelitko muuten Simon esityksen brändäämisestä ja markkinoinnista. Siinäkin taisi olla jotain Instagramista.

    VastaaPoista
  2. En ole vielä ehtinyt, tosin tarkoitus on.

    VastaaPoista